fbpx

Monika Pryśko

Monika Pryśko - Tekstualna

Regulamin



Regulamin sklepu internetowego tekstualna.pl

1 Postanowienia wstępne

  • Właścicielem sklepu internetowego www.tekstualna.pl/sklep/ oraz domen www.tekstualna.pl/sklep/, www.instapartner.pl/10K i www.instapartner.pl/raty jest Tekstualna Monika Pryśko, z siedzibą w Kwidzynie 82-500, przy ulicy Magazynowej 3/9, NIP: 7393467275

  • Dane kontaktowe sklepu internetowego www.tekstualna.pl/sklep/ to: e-mail: monika@tekstualna.pl oraz tel. 0048 516 547 071.

  • Miejscem zawierania umów sprzedaży jest siedziba Tekstualna Monika Pryśko w Kwidzynie przy ulicy Magazynowej 3/9.

  • Warunkiem zawarcia umowy jest akceptacja niniejszego Regulaminu. Zarejestrowanie się w serwisie nie zobowiązuje do składania zamówień

2 Definicje

  • Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

  • Prowadzący Sklep / Sprzedawca – oznacza właściciela sklepu wskazanego w §1 ust. 1.

  • Użytkownik – rozumie się przez to osobę fizyczną, posiadającą co najmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, a także osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, która korzysta ze strony www.tekstualna.pl bez rejestracji (Użytkownik niezarejestrowany) lub posiadając konto użytkownika (Użytkownik zarejestrowany) lub która korzysta ze strony www.instapartner.pl/10K lub www.instapartner.pl/raty.

  • Klient -Użytkownik, który zawarł lub ma zamiar zawrzeć umowę z Prowadzącym Sklep.

  • Konsument – Klient będący osobą fizyczną, która zawiera lub ma zamiar zawrzeć Umowę w celu niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową.

  • Przedsiębiorca – Klient będący:

  1. osobą fizyczną prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową;

  2. osobą prawną;

  3. jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną;

dokonujący Zamówienia za pośrednictwem Sklepu internetowego w celu związanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.

  • Przedsiębiorca Indywidualny – Klient będący osobą fizyczną, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych zawierająca ze Sprzedawcą Umowę związaną bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą, jeśli z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

  • Cena – rozumie się przez to cenę Towaru umieszczoną przy każdym Towarze. Ceny podane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT (są cenami brutto). Cena nie uwzględnia kosztów dostarczenia Towaru do miejsca wskazanego przez Klienta oraz ewentualnych kosztów dodatkowych.

  • Regulamin– niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego www.tekstualna.pl/sklep/

  • Towar– produkty i usługi sprzedawane (lub także wytworzone na specjalne zamówienie Klienta) za pośrednictwem Sklepu internetowego.

  • Umowa sprzedaży (Umowa)– umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Tekstualna Monika Pryśko (właścicielem Sklepu internetowego) a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.

  • Zamówienie– oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj, specyfikację i liczbę Towarów.

  • Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną– ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2020.344 t.j. z dnia 2020.03.03).

  • Ustawa o prawach konsumentaustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2023.2759 t.j. z dnia 2023.12.22).

  • Kodeks Cywilnyustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U.2024.1061 t.j. z dnia 2024.07.17).

3 Postanowienia ogólne

  • Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego.

  • Niniejszy Regulamin określa w szczególności:

1) zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach Sklepu internetowego;

2) warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach Sklepu internetowego

3) zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu internetowego.

  • Korzystanie ze Sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient następujących minimalnych wymagań technicznych:

1) dowolna przeglądarka internetowa (Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome lub inna).

2) włączona w przeglądarce obsługa apletów Javy.

3) włączona obsługa plików cookies

  • W celu korzystania ze Sklepu internetowego Użytkownik powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do urządzenia komputerowego z dostępem do Internetu.

  • Użytkownik Sklepu może zarejestrować się tworząc konto użytkownika. Podczas procesu rejestracji Użytkownik będzie musiał podać dane służące identyfikacji i możliwości logowania się w serwisie internetowym (adres email i hasło).

  • Regulamin Sklepu jest stale dostępny w serwisie internetowym sklepu pod adresami Sklepu internetowego . Informacje handlowe zamieszczone na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu kodeksu cywilnego, a jedynie stanowią zaproszenie do składania ofert. Zaproszenia do składania ofert mogą ulec zmianie w każdym czasie. Umowa zostaje zawarta według zaproszenia do jej zawarcia, które było aktualne w chwili złożenia zamówienia. Ocena aktualności zaproszenia do zawarcia umowy następuje według rzeczywistych cen Towaru z systemu www.tekstualna.pl/sklep/ a nie według zamieszczonych zaproszeń do zawarcia umowy. W przypadku zawarcia umowy z konsumentem najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową Sklep poinformuje klienta o łącznej cenie lub wynagrodzeniu za świadczenie wraz z podatkami, a gdy charakter przedmiotu świadczenia nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie ich wysokości – sposobie, w jaki będą one obliczane.

4 Zasady korzystania ze sklepu internetowego

  • Warunkiem świadczenia usług określonych w Regulaminie jest zapoznanie się z Regulaminem oraz Polityką prywatności oraz akceptacja ich postanowień .

  • Usługi świadczone drogą elektroniczną na podstawie niniejszego Regulaminu polegają na umożliwieniu korzystania ze Sklepu Internetowego w celu zawarcia Umowy sprzedaży oraz jej realizacji.

  • Ze względu na opisany wyżej zakres świadczonych usług w Sklepie internetowym, Sprzedawca wskazuje, że podanie przez Klienta adresu e-mail jest niezbędne do wykonania Umowy, w konsekwencji zaś stanowi zgodę na wykorzystanie w tym celu adresu e-mail Uczestnika w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną

  • Użytkownik zobowiązany jest w szczególności do:

  • niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich;

  • korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania i urządzeń,

  • niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),

  • korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Tekstualna Monika Pryśko.

  • korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego.

  • korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci internetowej.

  • W przypadku naruszenia przez Użytkownika postanowień Regulaminu, Prowadzący sklep może usunąć konto Zarejestrowanego Użytkownika.

5 Procedura zawarcia Umowy sprzedaży

  • W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową pod którą funkcjonuje Sklep internetowy i wykonać następujące czynności:

1) korzystając z kreatora dokonać wyboru specyfikacji zamawianego Towaru

2) dodać do koszyka

3) wybrać sposób zapłaty oraz dostawy

4) podać dane niezbędne do realizacji Zamówienia takie jak

a) imię i nazwisko lub firmę Klienta

b) adres dostawy (jeśli jest niezbędny)

c) adres e-mail

d) dane niezbędne do wystawienia faktury (firma, NIP-jeśli Umowę zawiera Przedsiebiorca)

oraz zaakceptować Regulamin w przypadku gdy zamówienie składa Klient niezarejestrowany lub zalogować się do konta Użytkownika gdy zamówienie składa Klient zarejestrowany.

6)kliknąć przycisk „Kupuję i płacę” oraz wybrać formę płatności .

  • W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „Kupuję i płacę” – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz modyfikacji w zakresie wyboru Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.

  • Akceptacja Zamówienia przez Klienta niebędącego Konsumentem jest równoznaczna ze złożeniem oświadczenia, że bierze na siebie odpowiedzialność za odbiór przesyłki.

  • Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z Tekstualna Monika Pryśko Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu i złożonym przez niego oświadczeniem, której przedmiotem jest wytworzenie na zamówienie, według specyfikacji Klienta, sprzedaż i dostawa Towarów włożonych do koszyka.

  • Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail zatytułowaną „Potwierdzenie przyjęcia zamówienia nr …”, zawierające ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia;

  • Umowę traktuje się za zawartą w chwili otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa powyżej w ust. 5.

  • Realizacja zmówienia następuje niezwłocznie po zaksięgowaniu wpłaty, tj. całkowitej ceny za Towar (wraz z kosztami wysyłki Towaru – jeśli dotyczy), płatnej przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych, co powinno nastąpić w terminie 30 dni od złożenia zamówienia, chyba że Konsument nie był w stanie spełnić świadczenia z nie swojej winy i poinformował o tym Sklep.

  • Realizacja zamówienia Klienta może być uzależniona od dokonania wpłaty całości lub części wartości zamówienia lub uzyskania limitu kredytu kupieckiego co najmniej o wartości zamówienia lub zgody Sklepu na wysłanie zamówienia za pobraniem (płatnego przy odbiorze).

  • Wysłanie przedmiotu umowy następuje w terminie określonym na karcie produktu, a dla zamówień złożonych z wielu produktów w najdłuższym terminie z określonych na kartach produktów. Bieg terminu rozpoczyna się z chwilą realizacji zamówienia.

  • Zakupiony przedmiot umowy jest wraz z wybranym przez Kupującego dokumentem sprzedaży wysyłany wybranym przez Kupującego rodzajem dostawy do wskazanego przez Kupującego w zamówieniu miejsca wydania Towaru.

6 Dostawa

  • Dostawa Towarów ograniczona jest do obszaru Rzeczypospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia. Sklep na podstawie indywidualnych uzgodnień z Klientem może wysłać zamówiony Towar poza granice RP, po uprzednim zaakceptowaniu przez Klienta kosztów wysyłki oraz ewentualnych kosztów dodatkowych (np. cło).

  • Do wartości zamówienia doliczane są koszty przesyłki, które ponosi Klient i o których wysokości Klient jest informowany w chwili zawarcia umowy.

  • Dostawa zamówionych Towarów odbywa się transportem własnym, serwisem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej wybranej przez Sklep. Koszty dostawy zostały przedstawione na podstronie koszty i czas dostawy. Dodatkowo koszty zostaną wskazane w czasie składania Zamówienia.

  • Sklep zastrzega sobie prawo zmiany doręczyciela zamówionych przez Klienta towarów bez jego zgody w przypadku, gdy skorzystanie z wybranego przez klienta sposobu dostawy z powodu okoliczności, za które sklep nie ponosi odpowiedzialności będzie nadmiernie utrudnione lub niemożliwe albo wiązać się będzie niebezpieczeństwem niedostarczenia przesyłki w terminie wskazanym przez Sklep. Klient będący konsumentem nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów w zawiązku ze zmianą doręczyciela.

  • Termin realizacji Zamówienia wynosi do 15 dni roboczych licząc od dnia wysłania przez Klienta Zamówienia oraz zaksięgowaniu ceny za wytworzony Towar wraz z kosztami przesyłki zamówionego Towaru, do dnia wydania Towaru Klientowi.

  • Wydanie Towaru Klientowi następuje w momencie wydania zamówionych Towarów przewoźnikowi, czyli firmie kurierskiej, której Sklep zlecił wykonanie usługi dostarczenia Towaru do Klienta. Jednocześnie Klient oświadcza, że upoważnia kuriera do odbioru Towaru w jego imieniu. Zamówiony Towar może być odebrany osobiście przez Klienta w siedzibie www.tekstualna.pl/sklep/ po uprzednim umówieniu.

  • Wydanie Towaru klientowi będącego konsumentem następuje z chwilą odbioru przez niego towaru od doręczyciela i z tą chwilą również na Klienta przechodzi niebezpieczeństwo jego przypadkowej utraty lub uszkodzenia. Jednakże, jeżeli na podstawie indywidualnych uzgodnień z Klientem będącym konsumentem Sklep nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez Klienta, za wydanie Towaru uważa się jego powierzenie przez sprzedawcę przewoźnikowi,

Sprzedawca dostarcza Klientowi Towar objęty Zamówieniem wraz z dokumentem sprzedaży w postaci paragonu fiskalnego lub wystawionej na życzenie Klienta faktury VAT. W przypadku Niezarejestrowanych Użytkowników Klient zobowiązany będzie do podanie niezbędnych w tym celu danych.

7 Ceny i metody płatności

  • Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.

  • Do kwoty zamówienia doliczany jest koszt przesyłki w zależności od rodzaju przesyłki i kwoty zamówienia oraz ewentualne koszty dodatkowe.

  • Przed ostatecznym złożeniem zamówienia, Klient musi wyrazić zgodę na doliczane do kwoty zamówienia kosztów dodatkowych, o których mowa w ust. 2. powyżej.

  • Rabaty i promocje nie łączą się.

  • Klient ma możliwość uiszczenia ceny, kosztów przesyłki, oraz ewentualnych kosztów dodatkowych:

1) przelewem na numer konta bankowego: 28109010980000000153596243 Santander Bank Polska SA, Tekstualna Monika Pryśko, ul. Magazynowa 3/9, 82-500 Kwidzyn

lub,

2) płatnością elektroniczną w systemie TPAY.COM.

W przypadku złożenia Zamówienia za pośrednictwem strony internetowej: www.instapartner.pl/10K i www.instapartner.pl/raty Klient ma możliwość uiszczenia ceny, kosztów przesyłki, oraz ewentualnych kosztów dodatkowych:

  1. Płatnością elektroniczną w systemie TPAY.COM.

  2. Płatnością elektroniczną umożliwiającą spłatę w ratach w systemie TubaPay.pl.

Realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po zaksięgowaniu całkowitej kwoty wymaganej wpłaty za złożone zamówienie na koncie Tekstualna Monika Pryśko.

Prowadzący Sklep zastrzega sobie prawo do udostępnienia innych form płatności dla Klientów składających zamówienia przez Internet, wyłącznie na podstawie indywidualnych ustaleń.

  • W przypadku wybranych Towarów Prowadzący Sklep zastrzega sobie możliwość wyłączenia niektórych sposobów dostarczenia zamówień lub form dokonania zapłaty za zamówienie, o czym Klient zostanie poinformowany przez zawarciem umowy.
  • Kupujący może zażądać wystawienia faktury VAT nawet po wystawieniu paragonu. W takim wypadku, faktura może zostać wystawiona jedynie na podstawie odesłanego pierwotnego dokumentu sprzedaży – paragonu oraz po podaniu danych niezbędnych do wystawienia faktury VAT. Faktura VAT może być wystawiona najpóźniej w ciągu 7 dni od dnia dokonania sprzedaży.

8 Uprawnienia Przedsiębiorców z tytułu rękojmi.

  • Przedsiębiorcy przysługują uprawnienia z tytułu rękojmi na zasadach przewidzianych w Kodeksie cywilnym w przypadku gdy Towary posiadają wady fizyczne, o ile taka wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy.

  • Jednakże Przedsiębiorca traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeśli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Sprzedawcy o wadzie, a w przypadku, gdy wada wyszła na jaw dopiero później, jeśli nie zawiadomił Sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.

  • W przypadku wady Towaru, Przedsiębiorca zgłaszający żądanie powinien wskazać, wedle swego wyboru, roszczenie przysługujące mu na mocy przepisów art. 560 i 561 Kodeksu cywilnego, z tym zastrzeżeniem że Przedsiębiorca nie może odstąpić od Umowy, jeżeli wada Towaru jest nieistotna.

  • Sprzedawca może odmówić wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę Towaru.

9 Zgłoszenie reklamacji przez Konsumentów i Przedsiębiorców Indywidualnych.

  • Konsumenci i Przedsiębiorcy Indywidualni zobowiązani są do sprawdzenia zgodności Towaru z zamówieniem pod względem jego jakości i ilości w terminie do 7 dni od daty odbioru Towaru. Reklamacja zgłoszona po upływie 7 dniowego terminu liczonego od daty odbioru towaru, nie będzie uwzględniania.
  • Reklamacje należy składać drogą elektroniczną na adres e-mail: monika@tekstualna.pl
  • Reklamacje będą rozpoznawane w terminie 14 dni liczonych od dnia jej otrzymania. Jeżeli dniem wpływu reklamacji będzie dzień wolny od pracy (sobota, niedziela, święto), reklamacje będą rozpoznawane w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu zgłoszenia reklamacji.

10 Uprawnienia Konsumentów i Przedsiębiorców Indywidualnych z tytułu niezgodności Towaru z Umową.

  • Prowadzący Sklep jest zobowiązany do dostarczenia zamówionych Towarów bez wad
  • Prowadzący Sklep ponosi odpowiedzialność za niezgodność Towaru z Umową wobec Konsumenta i Przedsiębiorcy Indywidualnego na zasadach określonych w Ustawie o prawach konsumenta.
  • Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument i Przedsiębiorca Indywidualny może żądać jego naprawy lub wymiany.
  • Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę Indywidualnego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
  • Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
  • Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową, wartość Towaru zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy Indywidualnego powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
  • Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został on poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę Indywidualnego o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy Indywidualnego, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
  • Konsument i Przedsiębiorca Indywidualny udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta i Przedsiębiorcy Indywidualnego Towar na swój koszt.
  • Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z Umową, Sprzedawca demontuje Towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
  • Konsument i Przedsiębiorca Indywidualny nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony. 
  • Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument i Przedsiębiorca Indywidualny może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

1) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową zgodnie z powyższymi postanowieniami;

2) brak zgodności Towaru z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową;

3) brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania z ww. środków ochrony;

4) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy Indywidualnego.

  • Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową.

  • Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy Indywidualnemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy Indywidualnego o obniżeniu ceny.

  • Konsument i Przedsiębiorca Indywidualny nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową jest istotny.

  • Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy Konsument może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument i lub Przedsiębiorca Indywidualny zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z Umową.

  • W razie odstąpienia od Umowy Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi i Przedsiębiorcy Indywidualnemu cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.

  • Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument i Przedsiębiorca Indywidualny, chyba że Konsument i Przedsiębiorca Indywidualny wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

11 Uprawnienie do odstąpienia od Umowy

  1. Konsumentowi i Przedsiębiorcy Indywidualnemu przysługuje na podstawie art. 27 Ustawy o prawach konsumenta prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 Ustawy o prawach konsumenta.
  2. Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od momentu wydania Towaru, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument i Przedsiębiorca Indywidualny może złożyć na formularzu, którego wzór dostępny pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/download.php?id=1216 lub w innej formie zgodnej jeśli z jej treść wynika chęć odstąpienia od umowy.
  4. Prowadzący Sklep niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi lub Przedsiębiorcy Indywidualnemu na e-mail (podany przy zawieraniu umowy lub rejestracji albo inny jeżeli został podany w złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
  6. Konsument i Przedsiębiorca Indywidualny ma obowiązek zwrócić Towar Prowadzącemu Sklep niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
  7. Konsument i Przedsiębiorca Indywidualny odsyła Towar będący przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt i ryzyko.
  8. Konsument i Przedsiębiorca Indywidualny nie ponosi kosztów dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli nie wyraził zgody na spełnienie świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy lub nie został poinformowany o utracie przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy w chwili udzielania takiej zgody lub przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzenia zgodnie z art. 15 ust. 1 i art. 21 ust. 1. Ustawy o prawach konsumenta
  9. Konsument i Przedsiębiorca Indywidualny ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będącego przedmiotem umowy a będącego wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
  10. Prowadzący Sklep niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę Indywidualnego zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru, a jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Prowadzącego Sklep, Prowadzący Sklep nie zwróci Konsumentowi lub Przedsiębiorcy Indywidualnemu dodatkowych kosztów zgodnie z art 33 Ustawy o prawach konsumenta.
  11. Prowadzący Sklep dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  12. Prowadzący Sklep może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta i Przedsiębiorcy Indywidualnego do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę Indywidualnego dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  13. Konsumentowi i Przedsiębiorcy Indywidualnemu zgodnie z art 38 Ustawy o prawach konsumenta nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
  • świadczenie usług, za które Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Prowadzący sklep wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy Indywidualnego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Prowadzącego sklep utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
  • w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Prowadzący sklep nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
  • w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub Przedsiębiorcy Indywidualnego lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  • w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
  • w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
  • w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Prowadzący sklep nie ma kontroli;
  • w której Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny wyraźnie żądał, aby Prowadzący sklep do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Prowadzący sklep świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny żądał, lub dostarcza Towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy Indywidualnemu w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
  • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
  • zawartej w drodze aukcji publicznej;
  • świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
  • dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Prowadzący sklep rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy Indywidualnego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Prowadzącego sklep utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Prowadzący sklep przekazał Konsumentowi lub Przedsiębiorcy Indywidualnemu potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta;
  • świadczenie usług, za które Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny wyraźnie zażądał od Prowadzącego sklep, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy Indywidualnego.

12 Prawa autorskie

  • Autorskie prawa majątkowe do wszelkich graficznych elementów Sklepu internetowego www.tekstualna.pl/sklep/ , wyglądu Sklepu internetowego i innych treści w nim umieszczonych, stanowiących utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, przysługują wyłącznie Prowadzącemu Sklep.
  • Jakiekolwiek kopiowanie, rozpowszechnianie i dokonywanie opracowań Tekstualna Monika Pryśko i jego poszczególnych elementów, a także jego wyglądu jako całości, stanowiących utwór w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, bez wyraźnej pisemnej zgody Prowadzącego Sklep, stanowi naruszenie jej majątkowych praw autorskich.

13 Ochrona danych osobowych

  • Administratorem danych osobowych Użytkownika i Klienta w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych jest Monika Pryśko prowadząca działalność gospodarczą pod firmą: „Tekstualna Monika Pryśko”, z siedzibą w Kwidzynie 82-500, przy ulicy Magazynowej 3/9, NIP: 7393467275.

  • Składając Zamówienie Klient podaje dane osobowe określone w formularzu które są niezbędne dla realizacji Zamówień dokonywanych w Sklepie.

  • Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak brak zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia rejestrację oraz realizowanie zamówień Klienta w Sklepie. Klientowi przysługuje prawo do wglądu do treści podanych danych osobowych oraz ich poprawiania, a także żądania usunięcia danych.

  • Dane osobowe Klientów mogą być udostępnione podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom wymiaru sprawiedliwości. Za zgodą Klient jego dane osobowe mogą być przetwarzane przez Tekstualna Monika Pryśko także w celach marketingowych. Klient korzystając ze strony nie będzie otrzymywał informacji marketingowych i handlowych, jeśli nie wyrazi na to zgody.

  • W przypadku akceptacji odpowiednich klauzul zawartych w formularzu rejestracyjnym Klient wyraża zgodę na:

1) przetwarzanie danych w celach związanych z obsługą Klienta i świadczeniem usług przez Tekstualna Monika Pryśko innych niż zawarcie Umowy;

2) przekazywanie Klientowi informacji handlowej i marketingowej w rozumieniu przepisów ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną przez Tekstualna Monika Pryśko i jego Partnerów (zapis na newslettera).

  • Użytkownik oraz Klient ma prawo:

a)  dostępu do swoich danych osobowych oraz ich poprawiania i sprostowania;

b)  do usunięcia, przeniesienia i ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;

c)  do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

d)  do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych, gdy ich przetwarzanie odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu lub dla celów statystycznych, a sprzeciw jest uzasadniony przez szczególną sytuację, w której Użytkownik lub Klient się znalazł,

e) do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub w dobrowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Wycofać wyrażoną zgodę można poprzez zgłoszenie żądania w wiadomości mailowej wysłanej na adres Właściciela Sklepu internetowego.

14 Postanowienia końcowe

  • Wszelkie spory pomiędzy Prowadzącym Sklep a Klientem rozstrzygane będą przez Sąd właściwy miejscowo dla Prowadzącego Sklep, jednakże, gdy Klientem jest Konsument spór rozstrzygany będzie przez Sąd właściwy dla miejsca zamieszkania Konsumenta.
  • Konsumentowi przysługuje także możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń w tym:

1) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży.

2) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem, a Prowadzącym Sklep.

  • W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.